zondag 15 september 2013

Eerste update

Nu er bijna 6 dagen voorbij zijn wil ik even vertellen aan welke doelen ik inmiddels begonnen ben.

# 2 Maak een day zero blog en doe verslag van elk voltooid doel spreekt vanzelf, dat blog lees je nu. 

Voor #3 Zet voor elk behaald doel 5 euro apart en #5 Doe al je kleingeld kleiner dan 50 cent in een spaarpot heb ik spaarpotjes gemaakt. Ik wilde niets kopen en alleen dingen gebruiken die ik al in huis had liggen. 

Ik heb eerst twee lege potjes door de vaatwasser gehaald. Van een pot waar augurkjes in hebben gezeten heb ik een pot voor kleingeld geknutseld. Eerst heb ik een label gemaakt, dat wilde ik opplakken maar de enige lijm die we in huis bleken te hebben waren twee overjarige plakstiften. Een Prittstift die minstens 13 jaar oud moest zijn en een stift van de AH waarvan ik dacht dat 'ie nog niet zo oud was maar die ook al behoorlijk was ingedroogd. Omdat ik toch graag wilde plakken heb ik stukjes van die stift getrokken, een beetje vloeibaarder gemaakt tussen m'n vingers en ze daarna op het label aangebracht alsof het kleefgom was. Werkte alsnog prima. Aangezien ik me heb voorgenomen meer te gaan knutselen gaat lijm op het boodschappenlijstje. 







Van een stuk ketting heb ik een hanger gemaakt voor om de pot. De ketting heb ik ooit voor 2 euro bij de Zeeman gekocht omdat ik de bedeltjes leuk vond, maar bij nader inzien stond het model niet leuk dus nu heeft het ding toch nog wat nut. 



Op z'n uiteindelijke plekje samen met het potje waar geld voor elk behaald doel in zal gaan.






Voor #50 eet tien dingen die je nog nooit hebt gegeten heb ik cactusvijgen gekocht op de markt. 
Ik had een rode en een groene. 


foto; Tarquille




De rode had rozerood vruchtvlees en de groene groengeel vruchtvlees. Er zat bij allebei maar weinig smaak aan en ze zaten tjokvol harde pitjes. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. En dat terwijl ik de grotere cactusvrucht pithaya (drakenfruit) wél lekker vind zo af en toe. Op de foto hieronder staat Flynn op de foto met wat roze pithaya's, maar hij vindt er niet zoveel aan.



Voor Duncan had ik deze week haring gekocht, dat heb ik alleen als kind wel eens geproefd en toen besloten dat ik het niet lustte. In het kader van day zero toch maar een hapje geproefd. Niet zo "vies" als ik dacht, eigenlijk best OK. Ik ga het alsnog niet eten (want vis) maar nu weet ik tenminste hoe het smaakt.



Voor #64 leer elke maand een Flylady habit aan wil ik bij het begin beginnen, dat ik het opgeruimd houden van je aanrecht. Aangezien de maand al ruimschoots begonnen was en ik een extra aanrecht in de bijkeuken heb ga ik in oktober met deze habit door. De afgelopen dagen is het steeds keurig opgeruimd en schoon geweest. Kookt ook veel lekkerder zo.

Doel #69 val af tot 78 kilo (onder 78 kilo heb ik geen obesitas-BMI meer) wordt een lastige, maar ik ben al op weg. Ik kom van 89 kilo. Gisteren scoorde ik 83.6. Vandaag ben ik én naar de sportschool geweest, én nog een uur gaan wandelen ondanks dat het spetterde. Wel hebben we vanavond mosselen met friet gegeten (gezellig met m'n moeder en haar vriend Kees) maar omdat ik vandaag overdag zo druk bezig ben geweest dat ik alleen ontbijt en lunch heb gegeten zat het met m'n calorie-inname ook wel snor. Als toetje een zelfgemaakt ZOKU aardbei ijsje, dat is ook vrij gezond.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten